Annonce
Det er ikke altid let at være forælder og karrieremenneske på samme tid. Begge dele tager en masse tid, og det kan være meget rart at kunne slippe for pligterne på arbejdet, mens man er på sommerferie. Men hvordan sørger man for, at virksomheden stadig holder sig kørende, når flere medarbejdere tager på ferie? Og hvordan mister man ikke kunder sommeren over?
Her får du tre idéer til, hvordan virksomheden kan promovere sig selv, mens du holder fri.
Promover virksomheden med trykprodukter
Sommeren er for alvor på vej, pandemien raserer ikke længere, og de helt store begivenheder er allerede skudt i gang. Og netop det kan være en fordel for virksomheder, som gerne vil gøre sig synlige hen over sommeren. Med det omskiftelige, danske sommervejr er der rig mulighed for at vise sit navn frem på både solbriller, caps og paraplyer til sommerens begivenheder. Samtidig kan du holde fri og tage på ferie med familien, mens virksomheden stadig gør sig synlig for potentielle kunder.
Køb nye paraplyer med tryk eller sæt virksomhedens navn på et par solbriller, og del dem derefter ud til sæsonens første begivenheder – naturligvis nogle, hvor virksomhedens målgruppe eksisterer. Arbejder du eksempelvis inden for restaurationsbranchen, kan det være en fordel at gøre sig gældende på sommerens første madfestivaler – så skal paraplyerne med virksomhedens logo på nok gå igen til lignende arrangementer. På den måde kommer virksomhedens navn både til at blive en del af bybilledet, og det er også at finde til de helt store begivenheder, hvor masser af mennesker samles – og så klarer promoveringen ellers sig selv.
Promover virksomheden på sociale medier
Sociale medier er guld værd, når det kommer til promovering. Både Facebook og Instagram er fremragende reklamesøjler, og det er tilmed relativt let at ramme helt specifikke målgrupper. Fordelen er også, at man kan planlægge opslag og kampagner ud i fremtiden, og du kan derfor forberede hele sommerens kampagner på forhånd.
Opslagene kan både være reklamer for produkter eller services, men følgerne kan også godt lide at se alt det, der foregår bag facaden. Tag eksempelvis et billede af virksomhedens direktør, der tager på ferie, og læg det op med en kort tekst. Eller tag et billede af de nye paraplyer med tryk. På den måde kan de sociale medier faktisk klare sig selv, hvis blot man forbereder det på forhånd.
Promover virksomheden gennem samarbejder
Det er altid godt for virksomheder at have nogle gode samarbejder. Det kan eksempelvis være influencere, der promoverer produkter eller services gennem opslag og stories på sociale medier. Det kan også være restaurantskæder, hoteller eller festivaler, der enten kan sælge eller låne virksomhedens trykartikler ud, for eksempel paraplyer. På den måde kan du lade andre menneskers virke gavne din egen virksomhed, og det vil være lettere både for dig og dine medarbejdere at fokusere på familien i sommerferien.